روش های جوانسازی پوست - دکتر مریم هاشمی 1

3 تا از روش های جوانسازی پوست که تا حالا نمیدانستید!

تزریق چربی امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در علم پزشکی صورت گرفته دیگر افراد نگران چین و چروک هایی که ناشی از افزایش سن رخ می دهد نباشند، چرا که تمامی این مشکلات به راحتی قابل حل شدن است، اگر شما می خواهید روش های جوانسازی پوست را فرا بگیرید پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

چه عامل هایی می تواند بر روی ایجاد چین و چروک پوست اثر بگذارد؟

اگر می خواهید به پوست خود کمک کنید و پیر شدن آن را به تعویق بی اندازید و به اصلاح پوست خود را جوانسازی نمایید باید در وهله اول به دنبال علت های رخ دادن این مشکلات باشید و سپس به دنبال روش هایی برای بهبود مشکل ایجاد شده باشید، به همین علت روش های جوانسازی پوست بسیار اهمیت پیدا می کنند و حتما باید به آن ها توجه ویژه تری داشت.

به طور کلی می توان بیان نمود که عوامل زیادی در پیر شدن بافت پوست دخیل هستند به عنوان مثال: قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید، اعتیاد به مواد مخدر از جمله سیگار، آلودگی های شهری  این عوامل می تواند اثر گذاری بیشتری در روند پیر شدن سریع پوست داشته باشند.

روش های جوانسازی پوست - دکتر مریم هاشمی 2

  • تابش نور اشعه ایکس
  • داشتن مشکلاتی نظر استرس های زیاد و مدام و همچنین بیماری های عصبی
  • زندگی کردن در محیط هایی که آب و هوای سرد و خشکی دارد
  • مبتلا بودن به انواع بیماری های عفونی که ریشه درونی دارند
  • نداشتن حداقل رطوبت لازم در پوست صورت که این عارضه پیری را تسریع می نماید
  • به دلیل استفاده نمودن از شوینده هایی که متناسب با پوست صورت چرب و خشک نیست
  • استفاده مکرر از لوازم آرایشی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند

همگی جزو عوامل اثر گذار بر روند پیری پوست هستند، اگر شما می خواهید از روند پیر شدن پوست خود جلوگیری نمایید بهترین راهکار استفاده از روش های جوانسازی پوست است.

چه روش هایی برای شناخت پیر شدن پوست وجود دارد؟

پیر شدن و ایجاد چین و چروک در پوست هر شخص یا شخص دیگر  کاملا از یک دیگر متمایز است، یعنی می توان گفت ممکن است در شخصی در سن ۲۰ سالگی علائم پیر شدن پوست در اون نمود پیدا کند در حالی که در شخص دیگر ممکن است این علائم تا سن ۳۵ سالگی بروز پیدا نکند، بهترین کار این است که شما با تمامی این علائم پیر شدن پوست آشنا شوید تا بتوانید با استفاده از روش های جوانسازی پوست بهترین کمک را برای عقب انداختن پیری پوست خود انجام دهید. علائم پیر شدن پوست به شرح زیر است:

  1. افتادن خط و خطوط بر روی پوست

طبق اطلاعات به دست آمده و آزمایش هایی که در طی سال های متوالی صورت گرفته نشان می دهد که از سن ۲۴ سالگی به بعد پوست روند پیر شدن خود را آغاز می کند که این علائم ابتدا در نواحی مختلف شامل: گوشه چشم ها، اطراف دهان، قسمت های بالای ابرو  و … شروع می شود که می توان گفت زمانی که می خندید و عصبانی می شود این چین و چروک ها در پوست، خود را نشان می دهند.

  1. شل شدن پوست و حالت افتاده نشان دادن پوست

از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی شکل و فرم صورت چربی های زیر پوست است، که در گدز زمان و افزایش سن میزان چربی های پوست کاسته می شود و باعث شل شدن پوست و حالت افتاده به پوست می دهد که با انجام روش های جوانسازی پوست می توانید این روند را به تعویق بی اندازید.

  1. هویدا شدن مشکلات پوستی

اصولا پوست به خاطر قرار گرفتن در معرض عوامل بیرونی تحریک پذیر تر می شود و همین امر سبب می گردد پوست از حالت استاندار و طبیعی بودن خود جدا شود و دیگر آن شادابی اولیه را نداشته باشد. زمانی شما در معرض عواملی همچون نور مستقیم افتاب، آلودگی های شهری و … باعث می شود یک سری مشکلات پوستی نظیر لک ایجاد شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که مشکلات پوستی یه یک باره خود را نشان نمی دهند بلکه این عوامل در طی چندین سال و به مرور زمان کم کم در پوست نمایان می شوند. می توان گفت ژنتیک یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در زمان بروز مشکلات پوستی است، پس می توان این گونه استنباط نمود که اگر مشکلات و عوارض پوستی در سن های پایین تر شناخته شود می توان با استفاده از روش های جوان سازی دکتر مریم هاشمی بهتر آن ها را تحت کنترل داشت و در جهت بهبود این مشکلات تلاش نمود.

 

 

روش های جوانسازی پوست - دکتر مریم هاشمی 3

برترین روش های جوانسازی پوست کدام موارد است؟

  • استفاده از لیزر فرکشنال co2

یکی از برترین و به روز ترین دستگاه ها که جزو روش های جوانسازی پوست محسوب می شود انجام لیزر فرکشنال co2  است، که می تواند در حد زیادی به بازسازی و ترمیم پوست کمک نماید و می توان به دید بهبود اثرات پیری و افزایش سن پوست در نظر گرفت. لیزر فرکشنال co2  می تواند به تحریک پوست درونی و بیرونی جهت کلاژن سازی پوست دخیل باشد.

در رابطه با این نوع لیزر می توان گفت اکثرا افراد گمان می کنند بعد انجام لیزر باید مراقبت های سختی را از پوست داشت در حالی این گونه نیست و به راحتی می توان مراقبت های لازم را با مشورت دکتر متخصص انجام داد که با مراجعه به دکتر مریم هاشمی دیگر نگران مراقبت های بعد از انجام لیزر نخواهید بود.

بعد از انجام لیزر فرکشنال co2  چه نتایجی در پوست ظاهر می شود:

  • یک دست نمودن پوست و پاک نمودن آن از جوش های زیر پوستی
  • کمک به شفاف شدن پوست
  • محو شدن انواع لک های پوستی
  • کمک به افرادی که منافذ باز پوست دارند
  • تحریک کلاژن سازی پوست
  • به تعویض انداختن ظاهر شدن نشانه های پیری پوست

 

  • ترمیم پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست محسوب می شود که می تواند مشکلات مربوط به لایه دوم پوست را تا حدود زیادی بهبود بخشد و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که پوست آن ها مشکلات عمق تری دارد، هدف اصلی که میکرونیدلینگ پوست دنبال می کند این است که تحریک کلاژن سازی را در لایه های دوم پوست بهبود ببخشد.

روش انجام کار میکرونیدلینگ به این صورت است که یک سری سوزن های زیر با استفاده از دستگاه مخصوص به زیر پوست وارد می شود که پوست را تحریک به کلاژن سازی نماید.

  • استفاده از انواع پر کننده های صورت

یکی از ساده ترین روش های جوانسازی پوست انواع پر کننده های صورت و ژل های تزریقی است که می توان از آن ها به عنوان مقرون به صرفه ترین روش های جوانسازی پوست محسوب نمود. این روش در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار  است به دلیل قیمت مناسب و نتیجه سریعی که بر روی پوست نشان می دهد.

اصولا از ژل هایی که برای پر کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرد  از موادی شامل: مواد کلاژن ساز، اسید هیالورونیک، پلی متیل متاکریلات و … استفاده می گردد.

 

در ادمه به تاثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی میپردازیم:

امروزه در سرتاسر جهان موضوع مراقبت از پوست و فرایند‌های مربوط به آن به دلایل مختلف از جمله عدم وجود سبک زندگی درست و سالم در بین جوامع انسانی بسیار شایع شده و فارغ از سن و سال و جنسیت تمام افراد را درگیر خود کرده است!

هیچ کس از داشتن پوست شفاف و زیبا در هر سن و سالی بیزار نیست و تمام از که انسان‌ها به همانگونه که به سلامت سایر اعضای بدن‌شان اهمیت می‌دهند، برای سلامت پوستشان نیز ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

راه‌ها و روش‌های بسیار زیادی برای حفظ سلامت پوست و یا ترمیم آن وجود دارد که در طبقه‌بندی‌های مختلفی بسته به شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مهمترین موضوعی که در رابطه با داشتن پوستی زیبا و سالم مطرح می‌شود این است که افراد در رابطه با پوست و مواد تشکیل دهنده آن و همچنین موارد تأثیرگذار بر آن اطلاعات مناسبی داشته باشند!

درصورتی که اندک تحقیقی در رابطه با حفظ و ترمیم سلامت پوست خود کرده باشید قطعاً با واژه هیالورونیک اسید مواجه شده‌اید که موضوعی بسیار مهم نیز می‌باشد و ما در این نوشته از وب سایت رسمی دکتر مریم هاشمی قصد داریم تا در رابطه با تأثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی پوست به صورت مفصل با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را به خدمتتان ارائه دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و تنها مختص به پوست نبوده و می‌توان این ماده را در نقاط دیگری همچون چشم‌ها، استخوان‌ها و مفاصل نیز پیدا کرد.

اگر بخواهیم در کلی‌ترین حالت ممکن در رابطه با فواید هیالورونیک اسید صحبت کنیم باید عرض شود که این ماده وظیفه نگهداری رطوبت را در خود دارد و باعث لغزندگی و انعطاف‌پذیری بافت‌ها و مفاصل در بدن می‌گردد و به قدری حضور آن در بدن حیاتی می‌باشد که دارو‌ها و مکمل‌های مختلفی برای تأمین و ترمیم این ماده در بدن ساخته شدند.

همچنین با توجه به تأثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی پوست، اگر این ماده را جزئی از روتین پوستی خود قرار دهید قطعاً زیبایی و سلامتی بیشتری را برای پوست خود به ارمغان خواهید آورد.

همانطور که پیشتر گفته شد مهمترین وظیفه این ماده حیاتی در بدن جذب آب مورد نیاز برای قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد. البته که این ماده دارای وظایف دیگری همچون رساندن مواد مغذی از جریان خون به پوست و همچنین مقابله در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی نیز است و در صورت نبود آن علاوه بر اینکه مشکلات زیادی که برای سلامتی به وجود خواهد آمد، زیبایی پوست نیز تحت تأثیر قرار گرفته و از بین خواهد رفت بنابراین تحت روش‌هایی که در ادامه به خدمتتان معرفی خواهیم کرد، باید اقدام به حفظ و ترمیم این ماده کنید.

تاثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی

 

 

تاثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی

با توجه به موارد گفته شده بدیهی است که نقش و تأثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی پوست بسیار پررنگ بوده و نباید از آن غافل شد. به عنوان مهم‌ترین موارد هایده هیالورونیک اسید برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به ترمیم زخم‌ها
  • بهبود چین و چروک‌ها
  • ترمیم بافت‌های پوست
  • ایجاد پوستی جوان و درخشان
  • کمک به لطافت و نرمی پوست

با توجه به موارد گفته شده در حوزه درمان و زیبایی نیز از این اسید مهم استفاده‌هایی می‌شود که به شرح زیر است:

  • فرم دهی فک
  • فرم دهی چانه
  • رفع چین و چروک
  • برطرف کردن خط اخم
  • رفع خطوط بینی و لب
  • رفع خطوط اطراف دهان
  • حجم دادن به لب و گونه
  • رفع خطوط بین لب و فک
  • رفع سیاهی و گودی زیر چشم

با توجه به تأثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی، فرآیند‌های ذکر شده بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به وفور انجام می‌شوند اما موضوعی که در این رابطه لازم به ذکر است این است که به هیچ عنوان نباید این فرایند‌ها تحت نظر افراد غیر متخصص انجام شده و حتماً باید توسط پزشکان حاذق و در محیطی مجهز و بهداشتی انجام شود.

پزشک بیش از پیاده‌سازی موارد ذکر شده ناحیه هدف را به خوبی بررسی کرده و جزئیات و جوانب کار از جمله آناتومی صورت، عمیق یا سطحی بودن چروک‌ها، حجم ناحیه و سایر موارد دیگر را در نظر می‌گیرد و پس از از اعمال بی‌حسی موضعی شروع به تزریق هیالورونیک اسید در نقاط مورد نظر خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که مصرف هیالورونیک اسید هیچ عارضه خاصی ندارد و تمامی افراد حتی افرادی با پوست حساس یا بانوان باردار هم می‌توانند این کار را انجام داده و تأثیر هیالورونیک اسید را در جوانسازی پوست خود مشاهده کنند.

منابع هیالورونیک اسید

به دلایل مختلفی که مهمترین آن قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه uv و همچنین بالا رفتن سن می‌باشد، به صورت طبیعی سطح هیالورونیک اسید در بدن و پوست کم شده و به تبع آن نیاز است از مکمل‌های مختلف غذایی و یا دارویی البته بسته به شرایط برای تأمین این ماده مفید در بدن استفاده شود.

به دلیل تأثیر هیالورونیک اسید در جوانسازی محافظت از آن بسیار حیاتی است و در صورتی که سطح این اسید در بدن شما خیلی پایین نیست و نیازی به استفاده از روش‌های تهاجمی و مکمل‌های دارویی وجود ندارد می‌توانید با مصرف یک سری مواد غذایی، میزان و کیفیت این ماده را در بدن خود افزایش داده و از تضعیف آن پیشگیری کنید.

از جمله این مواد غذایی می‌توان اشاره کرد به:

  • هویج
  • آووکادو
  •  آجیل
  •  میوه
  • دانه‌ها
  • سیب‌زمینی شیرین
  • سویا و مواد تهیه شده از آن
  • سبزیجاتی دارای برگ سبز
  • مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت

تمامی موارد ذکر شده به عنوان مکمل‌های طبیعی می‌توانند مفید باشند و در هر وضعیت و سن و سالی مصرف آن‌ها منعی ندارد اما در صورتیکه اوضاع بدتر از این است که بتوان با استفاده از مکمل‌های طبیعی سطح هیالورونیک اسید را به میزان مطلوب رساند حتماً باید از روش‌های کلینیکی که رایج‌ترین آن تزریق هیالورونیک اسید می‌باشد استفاده کنید.

 

جمع بندی

نمی توان گفت که تنها تأثیر هیالورونیک اسید در جوان‌سازی است و با توجه به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفته این ماده اساسی و مهم در قسمت‌های مختلف بدن به نوبه خود تأثیراتی را خواهد گذاشت اما روند عملکرد آن در هر کجای بدن به یک صورت بوده و حضور آن به شدت ضروری و لازم است.

اما با توجه به خاصیت جوانسازی هیالورونیک اسید، این ماده در موضوع زیبایی نقش بسیار پررنگی را دارا می‌باشد و افراد بسیاری در جهت جوانسازی و زیباسازی پوست خود از آن استفاده می‌کنند. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد به هیچ عنوان نباید فرآیند‌های کلینیکی این چنینی را تحت نظر افراد غیر متخصص انجام دهید و به همین جهت می‌توانید برای دریافت مشاوره و همچنین خدمات با جدیدترین متد‌ها و تجهیزات روز دنیا از کلینیک دکتر مریم هاشمی با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا