دکتر مریم هاشمی - روش جوانسازی پوست

بهترین روش‌های جوان سازی پوست

پیر پوستی و علائم آن

پیش از بررسی روش های جوان سازی پوست به پیر پوستی میپردازیم. همانطور که پیشتر گفته شد مشکلات پوستی که به دنبال آن پوست چروک و نازک می‌شود و ممکن است بسیار عورض دیگر نیز در پی داشته باشد تنها در اثر بالا رفتن سن رخ نمی‌دهند اما به جرات می‌توان گفت که بالا رفتن سن از مهمترین دلایل آن است چراکه تحت این فرآیند اجزای تشکیل دهنده پوست مانند پروتئین‌های کلاژن تضعیف و تخریب می‌شوند اما موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث تسریع در این امر خواهند شد و پیش از آنکه در رابطه با موضوع روش‌های جوانسازی پوست صحبت کنیم بهتر است دلایل پیر پوستی که نقطه مقابل پوست جوان و زیبای شما می‌باشد را بشناسیم.

پوست از سه لایه تشکیل شده که شامل رویه اولیه یا همان روپوست که به آن اپیدرم هم می‌گویند، درم و زیر پوست یا هیپودرم می‌باشد. روپوست بیرونی‌ترین بخش پوست انسان است که با چشم می‌توان آن را دید و لایه میانی یا همان درم شامل سلول‌های تولید‌کننده روپوست و برخی از گیرنده‌های حسی و عصبی است و زیر پوست یا همان هیپودرم هم از بافت پیوندی و یا همبند و بافت‌های مختلف چربی تشکیل شده است که این لایه پوست را به لایه عضلانی زیرین متصل می‌کند.

روش های جوان سازی پوست - دکتر مریم هاشمی
روش‌های جوان سازی پوست

 

پیر پوستی تحت هر عاملی که باشد باعث تخریب و تضعیف تمامی لایه‌ها شده و عموماً با چهار علامت اصلی شناخته می‌شود و در روش‌های جوانسازی پوست همه به دنبال راه‌هایی برای حل این مشکلات هستند که به شرح زیر می‌باشد:

چین و چروک

تمام افراد بعد از ۲۵ سالگی شاهد اولین چروک‌ها در پوست خودشان خواهند بود. این چروک‌ها در پیشانی، زیر چشم و سایر نقاط پوست نمایان می‌شوند. در دورانی که پیر پوستی به سراغ شما نیامده باشد شما در هنگام تحریک عضلات صورت به ‌مانند زمانی که می‌خندید یا اخم می‌کنید خطوطی در پوست شما دیده می‌شود اما پس از اینکه پیر پوستی گریبان شما را بگیرد حتی بدون این اعمال هم شما شاهد خطوطی در پوستتان خواهید بود. در صورتی که قصد دارید از شر این عارضه ناشی از بالا رفتن سن یا موارد دیگر خلاص شوید راه‌های جوانسازی پوست زیر به شما توصیه می‌شود:

  • بوتاکس
  • هایفوتراپی
  • تزریق چربی
  • لیزر درمانی
  • لیزر اندولیفت
  • تزریق فیلر یا ژل
  • کربوکسی تراپی

کاهش حجم

حجم پوست کاهش می‌یابد و به عبارتی پوست شل می‌شود و همینطور با تحلیل رفتن چربی‌های زیر پوست در نواحی گونه، ‌چانه، بینی و چشم‌ها شاهد پیدایش ظاهر اسکلتی صورت خواهیم بود. البته در صورتی که محرک خاص و علتی برای تسریع در پیر پوستی وجود نداشته باشد از تمامی موارد خود را در سنین بالاتر از ۵۰ سال نشان می‌دهند اما فرایند آن‌ها پیش از این سن شروع شده و حتماً باید زودتر از موعد اقدام به پیشگیری کرد. در صورتی که زودتر اقدام به پیشگیری نکرده‌اید و امروزه دچار این عوارض شده‌اید توصیه می‌شود از روش‌های زیر برای جوانسازی پوست استفاده کنید.

  • روش‌های جوان سازی پوست از طریق تزریق ژل
  • روش‌های جوان سازی پوست از طریق تزریق چربی
  • روش‌های جوان سازی پوست برجسته کردن گونه

از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست

کشسانی از مهمترین خواص پوست به شمار می‌رود که توسط رشته‌های پروتئین الاستین پدید می‌آید. از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست ناشی از فرسودگی و تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین است که باعث افت استحکام و خاصیت کشسانی پوست می‌شود و در نهایت تغییراتی مانند خشک و سفت شدن لایه‌های سطحی هم باعث شکننده شدن پوست خواهد شد که عموماً در قسمت‌هایی مانند دور لب، کناره‌های فک، زیر چشم و پیشانی پدیدار خواهد شد و می‌توانید برای درمان این مشکلات از روش‌های زیر برای جوانسازی پوست خودتان استفاده کنید.

  • یزر اندولیفت
  • هایفوتراپی
  • پلاسما جت
  • میکرونیدلینگ
  • CO2 فرکشنال
  • اربیوم فرکشنال
  • آر اف فرکشنال ( اسکارلت)

تغیرات در لایه‌های پوست

همانطور که پیشتر نیز گفته شد پوست از سه لایه تشکیل شده است و هرگونه تغییرات در این لایه‌ها بر اثر عوامل ناسازگار با پوست از جمله پیر پوستی و بسیاری موارد دیگر باعث تغییرات و حتی بروز مشکلات پوستی مختلف در پوست صورت می‌شوند که در صورت مشاهده هر تغییرات غیر عادی باید حتماً به پزشک مراجعه کنید اما پیش از آن به خاطر داشته باشید که هیچ یک از نشانه‌های پیر پوستی به یکباره و بی‌دلیل ظاهر نمی‌شود از بالا رفتن سن گرفته تا آلودگی هوا و استرس و بسیاری موارد دیگر همگی در تضعیف و تخریب پوست انسان تأثیر‌گذار هستند و در صورتی که به پوست خود اهمیت می‌دهید باید پیش از بروز نشانه‌ها و علائم حتماً از انواع روش‌های جوانسازی پوست استفاده کنید.

زمان مناسب برای اقدام به جوان سازی پوست و روش‌ها

این موضوع کاملاً به شرایط شما بستگی دارد چراکه میزان شدت و آزار دهنده بودن عوارض حاصل از پیر پوستی بستگی به این دارد که ب چه اندازه از آن پیشگیری کرده و از پوست خود مراقبت کردید و می‌توان گفت که دقیقاً سن و سال مشخصی ندارد به عنوان مثال شخصی که مواردی همچون استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، شستشوی مداوم پوست و تمیز نگه داشتن آن، استفاده از عینک آفتابی با کیفیت مناسب، عدم مصرف دخانیات و تغذیه سالم و موارد دیگر تأثیر‌گذار بر سلامت پوست را رعایت می‌کند خیلی دیرتر از فردی که سبک زندگی ناسالم داشته و به سلامت پوست خود اهمیت نمی‌دهد دچار پیر پوستی می‌شود. به صورت کلی و در شرایط‌ ایده‌آل می‌توان سن ۳۰ سالگی را به عنوان مرجع قرار داد چرا که اغلب کسانی که به دنبال روش‌های جوانسازی پوست هستند این کار را از اوایل ۳۰ سالگی انجام می‌دهند چراکه در این سن علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک‌های ظریف ظاهر می‌شوند.

روش‌های جوانسازی پوست تحت سه عنوان با نام‌های روش‌های تهاجمی که شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست، روش‌های کم تهاجمی که شامل مواردی مانند هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل و در نهایت روش‌های غیر تهاجمی که شامل مراقبت‌های پوستی رایج و عادی مثل استفاده از کرم‌های ضد چروک و درمان‌های خانگی و گیاهی می‌باشد ارائه می‌شود که بسته به شدت پیر پوستی و همینطور علائم آن باید یکی از این روش‌ها انتخاب شود.

 

جمع بندی

در انتها لازم به ذکر است که برای جوانسازی پوست دو راه وجود دارد. یکی پیشگیری از پیر پوستی و مراقبت از آن که باعث به تعویق افتادن این پدیده می‌شود و دوم استفاده از روش‌های درمانی که در سطر‌های پیشین گفته شد و این جمله کلیشه‌ای را بار‌ها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است! بنابراین در صورتی که هنوز به آن مرحله نرسیده‌اید که نیازمند درمان‌های تهاجمی و یا کم تهاجمی باشید حتماً به پوست خود اهمیت دهید و با متد‌های مناسب سعی کنید تا ارزشمندترین لباس خودتان یعنی پوستتان را سالم نگه دارید. اما در صورتی که نیازمند استفاده از روش‌های تهاجمی و کم تهاجمی هستید توصیه می‌شود که حتماً در نزد افراد متخصص و با تجربه این کار را انجام دهید چرا که بر روی پوست شما هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد و در صورتی که کوچکترین اشتباهی رخ دهد دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت و این موضوعی است که ما در طی سال‌ها تجربه به وفور آن را دیده‌ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و همینطور درمان تحت نظر خانم دکتر مریم هاشمی با ما تماس بگیرید.

موفق و پیروز باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا